wtorek, 10 listopada 2009

Gdzie są wyniki?

Zgodnie z obietnicą napiszę kilka słów o tym, jak przeglądać wyniki w nowej wersji.

Po wpisaniu zapytania do słownika otrzymamy wyniki w trzech grupach. Jak już wiemy, każda grupa zawiera określony typ wyników: grupa 1 to dokładne trafienia, grupa 2 to trafienia po odmianie słów, a grupa 3 to tłumaczenia każdego ze słów z zapytania we wszystkich możliwych jego formach. W zależności od tego, o co pytamy słownik, w wynikach zobaczymy wszystkie lub tylko wybrane grupy.


Domyślnie w każdej z grup wyświetlamy dwa pierwsze wyniki z listy — czyli te najbardziej trafne. Gdy silnik znajdzie więcej wyników niż dwa, u dołu sekcji pojawi się przycisk „więcej +", tak jak na screenie poniżej.




Rozwinięcie danej grupy spowoduje wyświetlenie kolejnych pięciu wyników. Jeżeli silnik znalazł więcej niż 5 fraz, użytkownik może przejść do dalszych trafień poprzez kliknięcie strzałek znajdujących się w prawym górnym rogu grupy, jak na screenie poniżej.



Analogicznie działa powrót do poprzedniej listy fraz.



Strzałki służące do stronicowania wyników możemy klikać z częstotliwością nie większą niż raz na sekundę (ograniczenie wewnętrzne serwera). O tym, czy możemy już w nie kliknąć, poinformuje nas ich zmieniający się kolor — z szarego na pomarańczowy.

Rozwinięte grupy możemy w dowolnym momencie zwinąć — analogicznie jak w przypadku rozwinięcia.



Zachęcam do wypróbowania nowych funkcjonalności. Zapewniam, że w nowej wersji znajdziecie znacznie więcej wyników. A o tym, skąd mam taką pewność, na pewno zdążę jeszcze napisać.

2 komentarze:

  1. Już widziałem gdzieś tą pomoc naukową ale jeszcze niestety nie miałem okazji jej testować. Ja jestem zdania, że bardzo fajnym pomysłem na pogłębianie wiedzy z języka angielskiego są audio kursy https://www.jezykiobce.pl/67-dla-zaawansowanych których możemy słuchać dosłownie wszędzie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety ja za to nie korzystałam z tych słowników i chyba bardziej podoba mi się używanie normalnych w formie książki. Ogólnie rozważam również otwarcie własnej szkoły językowej z https://universe.earlystage.pl/ i moim zdaniem może t być fajny pomysł na biznes.

    OdpowiedzUsuń